EMPATİ-2 TOPLANTIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK Albüm
28 Nisan 2022 Perşembe, ÇANKIRI KOÇ OTEL
Projemiz kapsamında İlker Tuncay İlkokulu velileri arasında etkileşimi artırmak amacıyla 28.04.2022, Perşembe günü, saat 18.45’te Koç Otel Gökkuşağı Salon’da “Empati Toplantısı-2” ve İftar Yemeği programı yapıldı.

İlker Tuncay İlkokulu koordinatörlüğünde, İstiklal Yolu İlkokulu ve Karatekin İlkokulu ortaklığıyla “Bütünleştirici Eğitim İçin Özel Eğitim Hizmetlerinin Kalitesinin Artırılması” Hibe Programı (EuropeAid/162216/ID/ACT/TR) çağrısı için sunmuş olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen 146 referans numaralı “To the Beyond of Handicaps with School-Family Cooperation”(Okul Aile İşbirliği ile Engellerin Ötesine) isimli projemiz kapsamında İlker Tuncay İlkokulu velileri arasında etkileşimi artırmak amacıyla 28.04.2022, Perşembe günü, saat 18.45’te Koç Otel Gökkuşağı Salon’da “Empati Toplantısı-2” ve İftar Yemeği programı yapıldı.

Toplantıya toplamda 246 kişi katılmıştır. Katılımcılar, İlker Tuncay İlkokulu okul idaresi ve ailesi, proje ekibi ve ailesi, öğretmen kadrosu ve aileleri, özel eğitim öğrenci ve aileleri, normal eğitim öğrenci ve ailelerinden oluşmaktaydı. Toplantının amacı gereği İlker Tuncay İlkokulu sınıf öğretmenlerimiz, sınıflarındaki özel eğitim öğrencisi ve ailesini, bunun yanı sıra bir tane de normal eğitim öğrenci ve ailesini davet etti.

İstiklal Marşı ve Saygı duruşu ile başlayan toplantıda program açılış konuşmasını,Proje Koordinatörü ve İlker Tuncay İlkokulu Müdür Yardımcısı Şanser SAPMAZ yapmıştır. Şanser SAPMAZ: – “Projemizin bugünkü toplantısının ismine “Neden ‘Empati Toplantısı’ dedik?” biraz bundanbahsetmek istiyorum. Empati ya da diğer adıyla duygudaşlığın sözlük anlamına baktığımızda; bir başkasının duygularını, içinde bulunduğu durum veya davranışlarını anlamak ve içselleştirmek anlamına geldiğini görüyoruz. Projemizin adından ve kapsamı açısından da anlaşılacağı üzere ilgimiz “Özel Eğitim” üzerine. Biz de projemizde ailelerimizle ilgilenmek, onlara yönelik faaliyetler yaparak projemizi gerçekleştirmek istedik. “Empati Toplantısı” da bu faaliyetlerden birisi ve bu toplantıdaki amacımız: Okulumuzun velileri arasındaki etkileşimi artırarak empati duygusunu geliştirmek ve farkındalık oluşturmaktır. Her sınıf kapısının arkasında farklılıklar dünyası vardır. Bizler, okuldaki bu farklılıklarla dolu dünyamızın çok ufak bir kısmını oluşturduğumuzun, bu sebeple de çeşitliliğe saygı duymamız gerektiğinin altını çiziyoruz. Her ne kadar aynı yaşta olsalar da duygusal ve sosyal özellikleri, aile özellikleri, öğrenme özellikleri açısından öğrenciler birbirlerinden farklıdır ve bu farklılık doğaldır. Ancak bazı çocuklar için bu farklılıklar daha da belirgindir. Bireysel farklılıklara saygı duymayı öğrenmek ise çok erken yaşlarda, okul sıralarında kazanılır. Özel gereksinimli bireylere yönelik tutumların değişmesi kuşkusuz gönüllerin değişmesine bağlıdır. Ne güzel söylemiş Şems-i Tebrizi: ‘Senin gönlün değişirse dünya değişir.’Bu değişim için eğitim çok önemli bir basamak. Bu konuda ebeveynlerin öncelikli olarak özel gereksinimli bireyler ve yaşadıkları sorunlar hakkında bilinçlenmeleri gerekiyor. Anne ve babalar bu konuda ne kadar bilgi sahibi olursa o ölçüde empati kurabilir, özel gereksinimli bireyleri ve yaşadıkları sorunları anlayabilirler. Anne ve baba bilinçlendikten sonra da bunu kendi çocuğunun gönlüne nakış gibi işlemelidir. Unutulmamalı ki; özel gereksinimli bireylere yönelik olumsuz tutumların altında yatan en büyük sebep sevgisizlik. Şüphesiz ‘Dünyada en güzel şey kalpte insan sevgisi’. Çocuklarımıza dünyanın en güzel şeyini verebilmek için küçücük yaşlarında gönüllerine sevgi tohumları ekmeli. Onlara öncelikle insanı, hayvanı, doğayı, yaratandan ötürü yaratılmış her şeyi tüm kalpleriyle sevmeyi öğretmek gerekiyor. Daha sonra da çocuklar küçük yaşlarda bireysel farklılıklar hakkında bilinçlendirilmeli. Unutulmamalıdır ki: “Farklılıklarımız zenginliklerimizdir.”Ben sınıf öğretmeniyim. Öğretmenliğim boyunca edindiğim en büyük tecrübe: “Eğitim ailede başlar ve okulda devam eder.” Aile çocuk için ilk okuldur. Biz onlarla günde sadece 6 saat eğitim yapabiliyoruz. Geriye kalan tüm vakitlerini sizlerle geçirmektedirler. Onların temel ihtiyaçlarını elinizden geldiğince en iyi şekilde karşılıyorsunuz ancak eğitimin de temel ihtiyaçlar kadar önemli olduğunu asla unutmamanız gerekmektedir. Boş kaldığınız tüm vakitlerinizi onlara ayırarak eğitimlerine katkıda bulunmanız, çocuklarınızın geleceğine en büyük yatırım olacaktır. Bu sebeple eğitimin olduğu her etkinliğe katılmanızı istiyoruz. Her çocuk cevherdir. Doğru ellerde büyür ve eğitilirse mücevher olur. Çocuklarınıza güzel bir gelecek oluşturmak adına projemiz kapsamında çıktığımız bu yolda desteklerinizi bekliyorum.” İfadelerini kullandı.

Proje Koordinatörü günün anlam ve önemine ilişkin açılış konuşmasını yaptıktan sonra Sürpriz Ramazan Eğlencesi ’ne geçildi. Hacivat ve Karagöz gölge oyunu oynatıldı. Oyun bittikten sonra Program akışını sunan Proje Asistanı Merve YAĞAR KALAYCI, özel eğitim öğrenci ailelerine hediyelerini takdim etmek üzere Proje Koordinatörü Şanser SAPMAZ’ ı sahneye davet etti. Proje Koordinatörü Şanser SAPMAZ tarafından, velilere kitap hediye edildi.

İftar yemeğine kadar öğretmenler, masalarındaki velilerle empati sohbeti yaptı. Ardından ezanla birlikte iftar faslına geçildi ve program yemek ikramı ile sonlandı.